Renault heeft vorig jaar dankzij een grotere vraag naar goedkopere modellen lagere verkopen in Rusland en Argentinië weten te compenseren.
Dat blijkt uit de verkoopcijfers die de Franse autofabrikant maandag naar buiten bracht.
Renault verkocht vorig jaar wereldwijd 2,71 miljoen auto’s, bestelbusjes en lichte vrachtwagens, 3,2 procent meer dan in 2013. De verkopen van modellen zonder franje, zoals de auto’s van dochter Dacia, stegen met 5,3 procent tot 1,14 miljoen stuks.
In Rusland daalde de verkoop met 7,4 procent tot 194.500 auto’s. Het land belandde als gevolg van lagere olieprijzen en een dalende roebel bijna in recessie.
Renault en partner Nissan hebben samen een controlerend belang in AvtoVaz, de grootste autofabrikant van Rusland. In Argentinië viel de verkoop van Renault liefst 40 procent terug, tot 85.000 wagens.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl